Köpvillkor

När du gjort ditt köp hos oss har du accepterat det våra köpevillkor. Det är därför viktigt att du läser igenom dessa och förstår vad som menas. Om du är osäker på något får gärna kontakta oss innan du genomför ditt köp. 

Vi reserverar oss för eventuella fel gällande pris och texter i butik och webbshop.

Vi har ett lagerantal för varje produkt. Om det av någon anledning ändå inte skulle finnas den vara du har beställt, kontaktar vi er via mail så fort som möjligt.

Sammanfattningsvis behandlar vi dina personuppgifter för:

· Administration av ditt köp eller din beställning på webbshopen,

· Skriftlig kommunicera med dig i samband med köp, t.ex. skicka orderbekräftelse och recensioner om ditt köp,

· Fullgöra rättsliga förpliktelser såsom ångerrätt, reklamation och bokföringslagen.

Reklamation

Reklamationsrätten regleras av konsumentköplagen. Reklamation är när du som konsument upptäcker fel på en produkt som du har köpt. Uppvisande av kvitto på inköpet är ofrånkomligt.

Du som kund har rätt att reklamera en vara inom skälig tid efter det att felet upptäckts, normalt anses det vara inom två månader.

Det är viktigt att påpeka att reklamationsrätten gäller endast för fel som fanns på varan när den levererades till dig. Om du som kund själv orsakat felet eller om felet uppstår senare på grund av normalt slitage eller felaktig användning, då gäller inte reklamationsrätten.

Det innebär att du som kund bör inte vänta för länge med att reklamera varan utan att förlora din reklamationsrätt. Kontakta oss snarast. Du hittar vår kontaktinformation här

När du reklamerar en vara hos Unique4 kan butiken åtgärda felet utan kostnad till dig. Om butiken inte har möjligt att reparera felet eller om det skulle bli för kostsamt då har du som kund rätt att häva köpet och låta Unique4 betala tillbaka pengarna för hela eller delar av köpesumman, eller om möjligt leverera en ny vara.

Det är viktigt att belysa att reklamationsrätten inte gäller om felet på varan har uppstått på grund av dig. Unique4 har rätten att göra en egen bedömning och ett avdrag på återbetalningen.

Bytesrätt, ångerrätt och öppet köp

Unique4 erbjuder 14 dagars bytesrätt vid uppvisande av kvitto och enligt en överenskommelse med en av våra säljare i butiken, varan ska vara i nyskick och oanvänd i sin originalförpackning så att varan går att sälja vidare igen. Uppvisande av kvitto på inköpet är ofrånkomligt. Kontakta oss via telefon eller mail eller välkommen in butiken.

Ångerrätt & öppet köp ger dig rätt att ångra köpet och returnera produkten inom 14 dagar från att du mottagit varan. Detta sker alltid med samspråk med en av säljarna från Unique4, uppvisande av kvitto på inköpet är ofrånkomligt. Kontakta oss via telefon eller mail eller välkommen in butiken.

Frakt och leverans

Vi erbjuder fri frakt för beställningar över 5.000 kronor. För köp under beloppet tillkommer frakt. Vi samarbetar med fraktbolag och utgår från deras prissättning gällande mått, vikt och leverans (ort eller hem). Din frakkostnad ser du i din beställning.

Beställda varor levereras till utlämningsställe på orten eller hemleverans, du gör valet på vår hemsida. Avisering sker via sms, mail eller avi.

Varorna levereras normalt 5-10 dagar efter din beställning. Vissa varor med en vikt över 40 kg kräver specialhantering för att levereras. Kontakta oss för pris och vi hjälper dig få hem dina varor på bästa sätt!

Det finns även möjlighet att hämta dina beställda varor i vår butiken, detta kostar ingenting extra.

Ångerrätt

Ångerrätt gäller i 14 dagar från det att varan är levererad, men det gäller ej rea eller nedsatta varor. Du kan endast returnera eller byta oanvända varor. Ring eller skicka ett mail så fort som möjligt. Fraktkostnaden för att byta eller returnera står du som kund för. Normalt tar det ca 5-7 dagar från det att vi mottagit din retur innan du erhåller återbetalning.

Reklamation

Om en vara skulle bli felexpedierad eller skulle inneha någon defekt får du naturligtvis pengarna tillbaka, vi står för eventuell returfrakt. Ring eller skicka ett mail så fort som möjligt och returnera varan omgående till oss. Skulle kartongen eller emballaget vara skadat vid utlämningstillfället, reklamera den då genast på utlämningsstället eller be dem göra en notering om detta innan du tar emot godset.

Betalning

Priser i butik och på webbshopen anges i SEK och är inklusive moms 25%. Du kan enkelt betala med Nets easy, Klarna, kort eller Swish.

Vid köp på webbshopen är du som kund ansvarig för att debiteringsinformation och leveransinformation är korrekt ifyllda vid genomförande av köp.

Falska beställningar eller falska betalningar genomförda med stulna uppgifter eller stulna betal- och kreditkort polisanmäls! Vi loggar alla köp och dem kan spåras till den som gjorde beställningen.

UNIQUE4 Möbler & Interiör AB
ORG.NUMMER. 559427-2691

Öppettider

Torsdag: 16:00 – 19:00

Fredag: 16:00 – 19:00

Lördag: 11:00 – 16:00

Söndag: 11:00 – 16:00

Telefon: 0410-44405

Email: info@unique4.se